100% - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Iris Jansen - WaarBenJij.nu 100% - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Iris Jansen - WaarBenJij.nu

100%

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, White River

"Er zijn mensen met een slecht oriëntatievermogen. Ik hoor daar niet bij..... Ik heb helemaaaaaaal geen oriëntatievermogen!"

Ja, daar leg ik 't maar zo op tafel, mijn tekortkoming. HUP! Gewoon zoals het is. Niet meer, niet minder. Helaas niet zelf verzonnen, dit prachtige citaat, maar 'gejat' uit het '100% NL magazine' wat ik vorige week las (jajaja, ook dít fijne blad lees ik weleens! Naast de 'Vorsten' van oma en de 'Glamour'!! Swa?!). Anyway, ik weet zéker dat ze het daar op die 100%-redactie over mij hadden!! Ik zweer 't! (En verder worden we waarschijnlijk ook afgeluisterd via de stopcontacten :p......)

Desalniettemin: bewijs van bovenstaande kon de afgelopen dagen niet beter aan 't licht komen! Miranda achter 't stuur en Iris met de kaart?! Nà, geeeeeeeeen combinatie! 'T volgende is dan namelijk het geval: overal waar we rechts moeten, gaan we links en overal waar we links moeten gaan we rechtdoor! Niet te dóen gewoon! Gelukkig is Miranda de vleesgeworden TomTom en weet zij ons feilloos overal naartoe te navigeren. Onthoudt ook hoe we er zijn gekomen enzo, heel fijn! Gevaar is natuurlijk wel dat als de stroom ook bij Miranda even uitvalt, de rapen superrrrgaar zijn!!! Dit bleek ondermeer in Pretoria. Miranda's suggestie: 'zullen we het dan maar op gevoel doen?', resulteerde in een eindeloze zoektocht naar de big highlights, 10x dezelfde kruising en uitstappen op Church-Square-wat-achteraf-helemaal-niet-Church-Square-bleek-te-zijn..... Kjè kjè kjè...!!

Verder zitten we nog altijd in de vertrouw-niemand!-modus. Dat betekent: deuren van de auto telkens op slot, geen lifters, niet stoppen voor mooie sceneries, etc. De paranoia slaat helemaaaal toe bij de bordjes 'car-jacking hotspot' langs de weg. Tijdens de rit van Pretoria naar Witrivier bedachten we dan ook snode plannen om eventuele criminelen om de tuin te leiden. Vanalles passeerde de revue - van aparte criminelentasjes ('alstublieft meneer, deze hebben we zorgvuldig voor u samengesteld') tot de fameuze milkshakebeker tot geld onder schoenzool - maar uiteindelijk bleek er één grote winnaar: De BH!! Beste money 'belt' die er is!!! Mensen met wie ik wel eens ben wezen stappen, wisten al van deze all-time favourite opbergplaats, maar hoe langer ik hier ben, hoe méér ik overtuigd raak van het feit dat ik geen betere safety spot had kunnen bedenken: werkelijk álles past erin (ok, behalve m'n videocamera... en zonnebril...), een kniesoor die er wat van ziet én lekker dicht op het lijfje. Hoe plezant wil je 't hebben?!? Het enige dat nog mist zijn kleine zakjes met ritjes op de cups, zo bedachten we, maar ach - detail! Misschien iets voor 'Het beste idee van NL'?

Inmiddels zijn we in 100% Afrika beland... We hebben het enorm indrukwekkende apartheidmuseum in Jo'burg bezocht, de geschiedenis van ZA uit ons hoofd geleerd, in Pretoria gelogeerd in de prachtigste boomhut ever van de Nederlandse dokter Martien Bac, het imposante regeringsgebouw aldaar bekeken en tijdens onze rit van Pretoria naar Witrivier de eerste zebra in 't wild gespot (je wil niet meemaken hoeveel gegil dat trouwens kan opleveren - ik vrees nu al voor het Kruger Park :)).... Op dit moment zijn we in het 'In The Woods' guesthouse, met eigenaren Daleen en Tienie, waar we de komende weken zullen verblijven. Superleuke kamertjes (leem&riet-klusbedrijf.com) - voor Miranda en mij ieders één - met zwembad voor de deur en een open keuken met superchille braai :)!!! Beetje eng vond ik 't wel, die eerste nacht alleen onder de klamboe in het pikketje donker met apegeluiden op de achtergrond, maaaaar gelukkig bezorgden diezelfde klamboe én de drie herdershonden op het terrein me een veilig gevoel en kon ik een prima uiltje knappen op deze nieuwe stek! Ik ben alleen nog altijd bang dat er ratten of ander gespuis over de balken van het plafond gaan lopen, struikelen en dan op me vallen tijdens de REM-slaap, maar goed... Dat idee moet ik misschien van me afzetten! Het ontbreekt ons overigens vooralsnog aan wifi or whatsoever, dus internetmomentjes zijn schaars. Just to let you know!!!

Als het goed is beginnen we vrijdag met de stage, dus we hebben nog een kleine week om de toerist uit te hangen. Als het goed is komt er vandaag ook nog een groepje studenten in het guesthouse, dus ik voorzie een gezellige boel!

En tot slot: waar de mussen hier door tropische hitte van het dak vallen, begreep ik dat ze bij jullie aan het dak vastgevroren zaten???? Of is de kou inmiddels alweer wat getemperd? Ik zal eens overleggen of ik voor jullie wat zonnestralen die kant op kan sturen. Verwacht niet teveel, we hebben het hier wel over de Afrikaaaaaaanse zon: kan dus even op zich laten wachten :)..........

Kus

PS: Need more? Check mirandawestra.waarbenjij.nu

  • 24 Februari 2013 - 12:32

    Sophie:

    Wat een prachtige verhalen weer Iris!!! Heerlijk om al die 'gillende meiden' avonturen te lezen. Zit hier gewoon keihard mee te lachen achter mijn laptop met heel veel kleren aan, want het is hier inderdaad super koud!!! Succes met jullie navigatiesysteem en het spotten van de wilde dieren :) xxxxxx
    Ps ik zal hier alvast eens googlen naar Beha's met zakjes....

  • 24 Februari 2013 - 13:16

    Ron En Hermien:

    Hahaha .. wat een prachtig verhaal weer, aangezien we precies weten wat je zwakke plekken zijn, kunnen we ons heeeeeelemaal voorstellen hoe jij te werk gaat. Tja, sommige zaken krijg je genetisch gewoon mee, kun jij ook niks aan doen!!!
    Er zijn trouwens van die BH's waar je kipfileetjes in kunt stoppen, misschien iets....? Lijkt me toch wat comfortabeler met wat jij er alllemaal in verstopt ;) O ja, hou de ramen vooral gesloten als jullie toevallig struisvogels op jullie weg tegenkomen. Je kent die verhalen van je broer vast nog wel, dan wordt het pas echt gillen geblazen.... xxx

  • 24 Februari 2013 - 19:55

    Anne-els En Juul:

    Jeuh 100% LOL en KEETUH!
    Veel plezier daar meiden!

  • 24 Februari 2013 - 19:58

    Rafzana:

    Wauw, wat fantastisch allemaal!! Geniet nog volop van jullie week, voordat het harde werken begint :-). Liefs!!

  • 24 Februari 2013 - 20:06

    Anjo:

    Haha, Iris, wat kan jij leuk schrijven! Met een glimlach achter de computer hier in het ondergesneeuwde Utrecht (dat heeft ook wel z'n charme;))! Succes met jullie stage alvast en ook veel liefs van Niels!

  • 24 Februari 2013 - 21:54

    Kim-My:

    100% NL en Vorsten???? Echt weer van die Hollandse guilty pleasures die ik nooit heb gesnapt (zie Nick en Simon). Stoppen jullie niet teveel geld in die bra-tjes, dat werkt natuurlijk weer averechts :)
    Klinkt goed al die hilarische verhalen. Geniet van de alles en vooral van de zon, want die is hier ver te zoeken. Brrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 10340

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 08 Mei 2013

Ek sal oor 'n rukkie in Suid-Afrika wees!

Landen bezocht: